Nejčastějším omylem u téhle součástky bývá diagnostika nefunkčnosti. Protáčí se jak za studena tak za tepla a to snad i snadněji. Je špatná ! Toto je ale největší omyl. Tato spojka nemá nic, co by ji v 80 °C zaseklo, a pak se točila otáčkami motoru. Nic by v tak vysokých otáčkach nevydrželo. Navíc by vrtule brala výkon motoru, a to dost markantně.
V této termospojce je skutečně bimetal. Je umístěn na přední straně a ovládá klapku, která je na obrázku. Tato klapka zavře cirkulační kanálky, jimiž protéká olej okruhem, který pohání ozubené kolo, fungující jako čerpadlo. Otáčky tohoto čerpadla jsou rozdílem otáček motoru a vrtule. Při zahřátí chladiče bimetal pootočí přepážkou a zavře okruh čerpaného oleje, ten pak zbrzdí ozubené kolo a tím zvýší otáčky vrtule. Toto je závislé na otáčkách motoru a učinnost se zvyšuje s otáčkama. |