|
|
Název Tohoto oddělení jsem nevymyslel já. Je to věta kterou vymyslel Igor na úpravy a opravy provedené tak, že se auto stává nepoužitelné a často i nebezpečné. Nechci sem dávat vše co se mi nelíbí a s čím nesouhlasím a tím odsuzovat něčí práci. Proto zde vkládám jen obrázky úprav a oprav které velice vážně ohrozili bezpečnost a které výrazně zhoršili jízdní vlastnosti.
|
|
|
|
|
|
|
|
Je tohle ještě samurai???
Tak tohle jsem nemohl nezařadit. Jeho polední majitel tohle dílo nazýval Vyvážečkou. Udajně to bylo sestrojeno za víkend a sloužilo to k vyvážení dřeva z lesa. Fungovalo to a můj obdiv má zejména hodně odvážně řešené řízení prostřední nápravy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki jimny a vymezení vůle rejdového čepu . Tak nad tímhle kroutil majitel nevěřícně hlavou . Co je horší, že to není práce žádného domácího kutila, ale profesionálního dovozce ojetin. Potřeboval rychle projít STK a tak vymyslel tohle.
Popis jak úpravu provést: Když už pod čepem nejsou už žádné vymezovací podložky které by se daly odstranit , stačí čep v místě kde se vsunuje do ložiska ovařit kolem dokola. Poté obrousit do kuželu a úderem velkého kladiva narazit do ložiska. Ložisko se rozloupne na dva kusy a vůle je vymezena. Funguje to výborně. Jezdilo to 3 roky bez problémů. Osobně to však nedoporučuji jelikož se jedná o zavěšení předního kola. |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tohle jsem nemohl nazvat jinak než Kytovací šou . Tady si někdo opravdu pěkně pohrál . Bohužel ještě než stačil auto prodat, začal se zadní lem oddělovat, podržel a maskoval to drak. Na dalších obrázcích už po mém zásahu . |
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ne vždy se vyplatí šetřit!! O pár korun levnější brzdové válečky mají jednu vadu, nejdřív obraťte auto na střechu a pak odvzdušňujte. Bohužel vám je nabídne každý prodejce autodílů. V tomhle případě se šetřilo i na práci . ,, Rychle to přeházet a inkasovat " to že jsou brzdy plné mastného prachu který znehodnotí nové obložení je někomu jedno. |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zde se tvůrce pokusil o zvýšení podvozku vozidla a použil pružiny ze škody favorit . Práce byla dost odfláknutá a podvozek byl tak tvrdý že jizda v terénu byla utrpením . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A jako bonus ochranný rám zadního nárazníku a světel. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A o pár let později to samé na úplně jiném voze. Pokus o zvednutí a spousta oprav . Jízda s tímhle autem bylaa jako by ani nepérovalo a při sebemenším vykřízení se zastavilo. Na fotkách je taky vydět že vzadu byla namontovány péra z přední nápravy a ještě navíc opačně. |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prodloužení tyče řízení je hazard z životem. Na prvním snímku to majitel myslel dobře ale nějak špatně mu vařila svářečka. |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stejný účel jen majitel nechtěl svářet tak to hold nastavil dalším čepem. Bohužel na fotce není vydět vůle obou čepů. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tady sice nikdo nic nedělal ale to byla taky chyba protože ložiska zaryzli tak, že se točili v uložení a zničili nápravu. Takže jen pro informaci co vše se může přihodit když se vyhnete údržbě. |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na dalších snímcích není nic co bylo záměrně zničeno. Velká záliba v brodění auto maximálně poškozuje a tak olej v převodce řízení nahradila voda a následky posuďte sami. |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
rozebrání |
pohled na vylomený zub |
seřizovací šroub |
pohled na rozebranou část matice. |
detail vylomeného zubu na hřídely |
detail opotřebených zubů na matici |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
to má být olej...?! |
pohled na hřídel s vylomeným zubem |
|
|
|
|
|
|
|
|