Téměř každý majitel litrového samuraie přemýšlí o tom, že by jeho motor vyměnil za silnější. Někomu jde o to, aby auto v kopcích vyjelo víc, a někdo chce zase 5 rychlostních stupňů , které litru chybí a motor se už v osmdesátce přetáčí.
Samozřejmě výměna motoru i s převodovkou by dala autu nadměrnou sílu v terénu, neboť u pětistupňové převodovky je poměr 1. rychlostního stupně 3,652/1 a u litrové převodovky pouze 3,163/1 , největším přínosem by byl bezesporu silnější motor, kde by původní F10A 998 ccm (33 kW ) nahradil motor G13A 1324 ccm (44 kW ), nebo G13BA 1298 ccm (51 kW ). V této kombinaci by se vůz choval téměř ideálně, neboť SJ413 má proti SJ 410 o něco rychlejší rozvodovou redukční převodovku - viz tabulka. A značný rozdíl je i v nápravách. Proč píšu „ideálně“? Protože SJ413 s rychlým převodem rozvodovky a diferenciálu při větších kolech, které na svého samuraie dává hodně majitelů, akceleruje na pátý rychlostní stupeň jen těžce, spíše jde o udržení stávající rychlosti a to ještě za cenu vyšší spotřeby. Jenomže každá úprava a změna s sebou nese mnoho potíží a problémů, které vás čekají.
Na obrázku 1 jsou šasi z SJ410 a na obrázku 2 šasi z SJ413. I laik pozná, že je mezi nimi rozdíl, a v tom budou problémy.
|
|