stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

Výměna spojky na suzuki samurai

Poměrně častou závadou samuje je sjetá spojková lamela . Její výměnu zvládne průměrný mechanik za 3 hodiny. Pokud se do této opravy chcete pustit vlastními silami, jsou tyto řádky určeny právě vám. Nejprve vypusťte z převodovky olej
K povolení zátky lze použít golu 3/8“ bez oříšku, která přesně pasuje do zátky . V případě, že je zátka zalehlá a síly vám nestačí na její povolení, je dobré ji poklepat kladivem .Po vypuštění oleje zátku zašroubujte a utáhněte. Odpojte akumulátor, neboť je nutné demontovat startér .
Sundejte čalounění u řadící páky, demontujte krycí plech manžety. .Manžetu posunte na řadící páce co nejvýše a stáhněte gumovou prachovku. Zařaďte neutrál. Vyšroubujte tři šrouby na krytce (klíč 10). Poté opatrně řadící páku vytáhněte.

Demontujte výfuk (klíč 14mm a 12mm) . Kardanuv hřídel mezi převodovou skříní a rozvodovou skříní demontujte od příruby na rozvodové skříni a opatrně vytáhněte z převodovky. Přední kardan je dobré odpojit na diferenciálu a vyhnout na pravou stranu obojí 2ks klíč 14mm. Nezapomeňte rozpojit konektor zpětného světla

Sejměte pomocí 2 šroubů (klíč 10mm) plech za olejovou vanou.

Odpojte spojkové lanko. Demontujte rozpěrnou tyč (klíč 14mm)

Vyšroubujte čtyři šrouby spojující motor s rychlostní skříní (klíč 14mm).Demontujte startér. Demontujte silentblok vzadu na rychlostní skříni (klíč 12mm). Motor si podložte nejlépe heverem, aby se dal naklápět motor při tahání rychlostní skříně

skřín vysunte dozadu a poté ji natočte tak, aby se dala vyjmout ven .Tuto práci jsem považoval tak trochu za ,,ježka v kleci“ ale nakonec se mi to povedlo. V tuto chvíli můžete vyměnit spojku za novou, a to tak, že odšroubujete přítlačný talíř Jeho výměnu bych doporučil také, neboť jeho životnost je shodná s lamelou a spojka by po výměně pouze lamely nemusela fungovat tak jak by měla .Při montáži přítlačného talíře a lamely nezapomeňte lamelu vystředit a to bud pomocí trnu nebo její okraj vyrovnejte s přítlačným talířem . Za samozřejmost považuji i výměnu spojkového ložiska které vyvlíknete z hřídele převodovky

Zkontrolujte také ložisko v setrvačníku jeho životnost je sice dlouhá ne však u aut ,která čas od času brodí hlubokou vodu.

Po výměně spojkového kompletu opačným způsobem vše opět sešroubujte dohromady. Pokud patříte mezi offroadáky co jezdí do hluboké vody, doporučuji plech kryjící spojku dole u vany ( Zvaný půlměsíc ) utěsnit silikonem .Při brodění pak spojku nepoškodíte . Po dokončení montáže nezapomeňte kontrolní a zároveň nalévací zátkou dolít převodový olej. Vymezte vůli na spojkovém lanku a je hotovo.

spojkový komplet na SJ 413 a samurai lze zakoupit zde