stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

Co dělat když mají dveře ,,Hrk‘‘

Když začnou mít dveře vůli v zavěšení, není řešení tohoto problému nic nemožného i pro průměrně zručné ruce. Postačí vám základní nářadí a svářečka. Materiál budete potřebovat kulatinu o průměru 8mm.

Kdo se pokoušel někdy demontovat dveře, narazil zřejmě na problém povolení šroubů závěsů dveří. Šrouby s velkou hlavou na křížový šroubovák není jen tak snadné povolit. Pokud to budete zkoušet, nejspíš si zničíte nářadí a šroub znehodnotíte k nepoužití. Používám na to figl, který je snadný a spolehlivý. Ostrým sekáčem po obvodu hlavy zaseknu a údery kladiva šroub hbitě povolí obrázek 1. Možná se zdá, že se šroub sekáčem poškodí, ale malý zásek se dá snadno obrousit a šroub opět použit. Obrázek 2.

 

Plochu pod závěsem obrázek 3 . je dobré ošetřit proti korozi.

Po demontáži závěsu je nutné na brusce odbrousit svár. Obrázek 4., který ze spodu fixuje čep, aby se otáčel ve středové části a ne v okrajích závěsu. Po odbroušení sváru se čep vyrazí ze závěsu ven .

 

 

K tomuto účelu jsem použil část hřebíku 180, který jsem zkrátil, protože v celé délce se ohýbal. Obrázek 5 a 6 Čep v závěsu má průměr 7mm, což je veliká výhoda protože kulatina 8mm je běžně dostupná.

 

Po vyražení čepu se jednotlivé části odvrtají na 8mm obrázek 7,8,9,10.
 

Všechny části namažeme a pomocí kladiva naklepneme kulatinu 8mm obrázek 11.

 

 

přečnívající kulatinu odřízneme obrázek 12 a zajistíme svárem obrázek 13. tak, jak to bylo původně, na spodní části závěsu. Opětovnou montáž na místo je zbytečné podrobně popisovat.

Poškození laku je nevyhnutné a je na každém z nás, jak si s tím poradí. Jedno je jisté, nepříjemné ťukání za jízdy zmizí.