stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

Joža si poradil s topením po svém
Stav topení mýho Sama, po krutých bojích v brodech a bahnech, byl víc než
žalostný a tak nejenom, že už moc neprofukoval zaneřáděnej radiátor topení,
ale poslední dobou se nedal pustit ani ventilátor, protože ho blato napřed
zablokovalo úplně a po resuscitaci - vydrápání blata - se sice rozběhl, ale
díky nevyváženosti byl tak hlučnej, že přeřval spolehlivě motor. Proto jsem
se dokopal k vyčištění a taky promazání ventilátoru a vyčištění prostoru nad
radiátorem topení.
Na pravé straně u spolujezdce mám vylomenou mřížku pro přisávání vzduchu z
vnitřku vozidla. Padla když jsem potřeboval vydrápat blato z ventilátoru po
jednom důkladném brodění .... Pro vyčištění jsem sundal střední část
palubovky - jak jsem potom zjistil, asi zbytečně. Z levé strany - od řidiče,
jde vytáhnout ventilátor ven, sice je to trochu hlavolam, ale jde. Potom je
přístupný prostor po ventilátoru z levé strany a my co jsme vylomili mřížku
na pravé straně tak máme tento prostor přístupný z obou stran. Vyčištění
tohoto prostoru je jednoduchý stačí hadr a vysavač. Když do tohoto prostoru
zalomíme ruku, tak nahoře našaháme prostup do prostoru nad topným
radiátorem. Tam je určitě dost svinstva..... Pro vyčištění tohoto prostoru
je potřeba slušnej vysavač a cca metr elektrikářské instalační trubky -
"husího krku" ( čím měkčí je trubka tím lepší), který nastavíme na hadici
vysavače a zatáhneme páskou aby nesál falešný luft. Potom jde už jenom o to
zasunout "husí krk" přes ten zatraceně, nepřístupnej prostup až k radiátoru
topení a prostě vytáhnout odtud co se dá - a dá se dost, sám jsem se divil
jak to v trubce rachotilo.