stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

               
 

Motor

Tuhletu generálku motoru budu průběžně dokumentovat a popisovat . Už rok nebo 2 zpět majitel uvažoval o generálce. Zhruba před rokem a půl jsem mu renovoval hlavu. Bohužel to byla zbytečná práce neboť motor byl již tak poškozen že dalším používáním a zaplvováním spalovacího prostoru motoru se tzv. PODPÁLIL ventil. Ke mě přijel již na 3 válce a motor auto sotva táhl. Po demontáži hlavy bylo jasné co se v motoru dělo. Hlava poškozená 3 a 4 válecpoškrábané .

 
               
 
 
               
  Ventily které bude nutno znovu zabrousit jelikošž dohořívající olej poškodil sedla a jeden ventil zničil .  
               
 
 
               
 
               
 
Lamela spojky není sjetá ale naprosto zničena .
 
               
   
Poškrábaný 3 a 4 válec
 
               
         
               
 
Největší překvapení čekalo pod vanou motoru. Pístní kroužek třetího válce byl namotaný na klice. Třetí píst vyštíplý.
 
               
         
               
  Všechny části motoru byly zbaveny dekarbonu a teť už jenom zavést vše do brusírny .  
               
           
     
 
Blok a klika po výbrusu!!!
 
       
               
       
               
           
               
 
Nastříkat a zpět na místo
 
       
               
       
               
         
 

 

V případě generální opravy motoru je vám (kromě té finanční) odměnou když slyšíte pravidelný klidný chod motoru což je známkou toho že jste svoji práci odvedli dobře. Za sebe mohu konstatovat že tak klidný chod motoru má opravdu jen málokterý samurai tekže většina motorů (pár už jsem jich projel) jsou pěkně ,,vydechlé,,!! V tahu to bylo znát i když při první jízdě jsem musel opatrně, přesto na 31kách kolech auto na 5ku zrychlovalo.

 

 
  cena generální opravy se pohybuje mezi 20 25 tisíci.