stránky pro majitelé a  příznivce těchto malých terénních vozidel.

 

Josef Havelka vyřešil sání tak aby nemusel na karoserii přidělávat trubu. Prý alespon lépe slyší motor.

Šnorchl nešnorchl.
>
> Tak hned na začátku popisu tohoto řešení základní konstatování......
nejedná
> se o plnohodnotný šnorchl, ale o řekněme alternativní sání pro případ
> výjmečného brodění.
>
> K tomu řešení mě dovedl fakt, že brodím málo kdy a druhý pádný argument
je,
> že venku není nic vidět - takže žádný problémy na technické kontrole.
Další
> argument je, že délka sání se prodlouží jen o cca 15
>
> cm.Nevýhodou tohoto řešení je, že před každým takovým brodem, nebo
kalužema
> je potřeba "odšpuntovat" prostup do kabiny a nasadit gumové koleno na sání
-
> to vše v motorovém prostoru.Samozřejmě když
>
> je napojeno sání do kabiny vozu zvýší se hlučnost - není ale pravda, že se
> to nedá vydržet a že se nedá domluvit se spolujezdcem. Argumenty typu -
kde
> bere ten motor vzduch
>
> v utěsněné kabině vozu jsou samozřejmě nesmysl, protože Samurai má
většinou
> otevřený prostup větrání přes topení - když si zrovna nezavřete klapku na
> vnitřní okruh.... Ani tak, ale není kabina těsná a že by se do ní nedostal

>
> vzduch je jen iluze...Pořád přitom mluvíme o přejezdu kritického místa -
ne
> o kilometrové cestě pod vodou - ostatně kdo takové cesty jezdí??
>
> Znovu upozorňuju, že se nejedná o potápěčskou výbavu, ale o řešení jak
> přejet přes brod a "necucnout si" i když šplouchne vlna na přední sklo -
> ostatně to už teče do Samce
>
> topením....K realizaci tohoto řešení je potřeba pár vodařských kolen na
> odpady a lepidlo na zalepení prostupu do kabiny. Vhodné je na zaslepení
> prostupu do kabiny, v případě
>
> odpojeného sání, použít vodařskou ucpávku 50mm - sedí do gumového kolena
> přesně. Montáž tohoto udělátoru může trvat cca 2 hod. a náklady ani neumím
> odhadnout - kolena mě
>
> zbyla po vodařích. Při zkoušení tohoto udělátoru jsem jezdil v hloubce cca
> 80 cm dost bahnité vody s tím, že občas se převalila vlna přes kapotu a
> udělátor obstál - ne že
>
> bych neměl vodu pod nohama, ale motor to nepoznal a o to šlo.

>
>

 

 

NAVRCHOLU.cz